Het waarborgen van veiligheid: de eerste stap bij de organisatie van een event

EHBO inhuren

Wanneer men aan een groot evenement denkt, dan komen waarschijnlijk in de eerste plaats beelden van blije mensen op in de gedachten van mensen. Om bezoekers van een groot event zo’n mooie dag te laten beleven is er evenwel zeer veel organisatie vereist vooraf. Naast het bieden van een aantrekkelijk programma is vermoedelijk het bewerkstelligen van een maximale veiligheid de belangrijkste prioriteit van een organisatieteam. Om die veiligheid te verhogen is EHBO inhuren verplicht. Verzuim je voldoende EHBO’ers in te huren, dan krijg je simpelweg geen vergunning om überhaupt het evenement te mogen organiseren. Dat is maar goed ook, want bij een festijn waar misschien wel duizenden mensen samenkomen is de kans natuurlijk levensgroot dat er eens iemand tussen zit die behoefte heeft aan medische assistentie.

EHBO inhuren

Welke verplichtingen gelden zoal wat betreft EHBO op evenementen?

Als het gaat om het inhuren van EHBO bij een evenement, dan gelden onder meer de volgende regels:

  • Je moet minstens één EHBO’er inhuren per 750 bezoekers.
  • Bij veel evenementen is een vaste EHBO-post verplicht.
  • Als er een EHBO-post is, dan moet deze zo makkelijk mogelijk te vinden zijn voor alle bezoekers, waar ze zich ook bevinden op het evenemententerrein.
  • De EHBO-post moet te allen tijde door minimaal één parate en alerte specialist worden bezet.
  • Op de EHBO-post moet sowieso stromend water aanwezig zijn.
  • Er dient eveneens een verbandkoffer aanwezig te zijn, eentje die nota bene bij wet is goedgekeurd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *